יו"ר מועצת יש"ע לטיבי: "נולדתי בתוניס ויודע לחיות יחד עם ערבים"

    בתגובה לצעקות חברי הכנסת מהאופוזיציה על הזכויות אמר כי המצב של הערבים ביהודה ושומרון הוא הטוב ביותר בעולם. יותר טוב ממצרים, יותר טוב מסוריה
    איתי גדסי No Comments on יו"ר מועצת יש"ע לטיבי: "נולדתי בתוניס ויודע לחיות יחד עם ערבים"

    רואה: בגין החיל את את החוק על רמת הגולן כי זה היה חשוב לעם ישראל, ולא התחשב בחששות שהציגו בפניו, כך צריך לנהוג עכשיו • בן דהן: במעלה אדומים מי שרוצה לסגור פרגולה צריך לעבוד מסלול ייסורים כי תיקון 101 של השר לשעבר גדעון סער לא חל שם

    צילום: מועצת יש''ע
    בתגובה לצעקות חברי הכנסת מהאופוזיציה על הזכויות אמר כי המצב של הערבים ביהודה ושומרון הוא הטוב ביותר בעולם. יותר טוב ממצרים, יותר טוב מסוריה
    8:59
    01.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "עיר ריקה, בתים הרוסים": תושב קרית שמונה בעדות מהשטח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיון סוער בוועדת בוועדת חוקה על חוק החלת ריבונות על מעלה אדומים. הצעת החוק ביוזמת שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשות ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ.

    במהלך הדיון התפרץ ח"כ אחמד טיבי וח"כ ג'אמל זחלקאה מהרשימה המשותפת על אבי רואה יו"ר מועצת יש"ע. אבי רואה בתגובה אמר להם: "אני גר בסמיכות לשכני הערבים ומכיר אותם טוב. אני מגיע. נולדתי בתוניס ואני יודע לחיות ביחד עם ערבים, אם אתם לא תקלקלו. מצבם היום טוב לאין ערוך מחבריהם בשאר מדינות המזרח התיכון".

    רואה הוסיף: "מדינת ישראל חוגגת יובל שנים לחזרה אל חבלי מולדת, אליהם הגענו כי הגנו על עצמו. במהלך השנים הוקמו ישובים מפוארים וכיום חצי מליון תושבים מתגוררים כאן, משרתים את המדינה ומחנכים את ילדנו לערכים ולאידיאלים. אני מברך את ידידי בני כשריאל על היוזמה להחלת ריבונות על מעלה אדומים, ומקווה שנזכה לראות החלת ריבונות בעל חבלי יהודה ושומרון."

    בהתייחס לחששות הבינלאומיים אמר רואה: "כשמסתכלים על המזרח התיכון מבינים שאין פתרון אחר. כמו שראש הממשלה מנחם בגין החיל את את החוק על רמת הגולן כי זה היה חשוב לעם ישראל, ולא התחשב בחששות שהציגו בפניו, כך צריך לנהוג עכשיו".

    סגן שר הביטחון אלי בן דהן הגיע לועדת החוקה ואמר כי קיימים הבדלים חוקיים בלתי-נסבלים בין ישראל הקטנה לשטחי יהודה ושומרון: ״כולנו מדברים על החלת הריבונות או הכוונה. צריך לפרוט את זה לדברים מעשיים.

    אני עוסק בהשוואת החקיקה הקיימת בישראל לזאת שאינה קיימת ביהודה ושומרון כגון: במעלה אדומים מי שרוצה לסגור פרגולה צריך לעבוד מסלול ייסורים כי תיקון 101 של השר לשעבר גדעון סער לא חל שם. וכך גם לא כל חוקי זכויות ובניה. חוק האומנה לא חל ביהודה ושומרון ואי אפשר לפקח על משפחות אומנה ולסייע להם.

    החיים ביהודה ושומרון אינם יכולים להתנהל כפי שמתנהלים היום. הפער עצום. מטילים עליהם מיסים וחובות כמו הליכה לצבא ומילואים ולא נותנים להם זכויות. השקעות הוו בחקלאות ובתעשייה לא קיימים ביהודה ושומרון. כאשר החוק הישראלי יוחל במעלה אדומים ולאחר מכן ביהודה ושומרון כל הזכויות הללו יתממשו".

    בתגובה לצעקות חברי הכנסת מהאופוזיציה על הזכויות אמר כי המצב של הערבים ביהודה ושומרון הוא הטוב ביותר בעולם. יותר טוב ממצרים, יותר טוב מסוריה.



    0 תגובות